Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8
Záměr obce na prodej, směnu a koupi pozemků v k.ú. Borotín u Boskovic
9 10
11
Oznámení o zveřejnění dokumentů Svazku obcí Malá Haná
12 13
Rozpočtové opatření č. 7/2021 Obec Borotín
Rozpočtové opatření č. 8/2021 Obec Borotín
14 15 16 17
18 19
Zasedání zastupitelstva obce Borotín dne 27.10.2021
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Počasí

Sobota Skoro jasno 20/8 °C
Neděle Skoro jasno 24/8 °C
Pondělí Polojasno 26/11 °C
Úterý Jasno 27/15 °C

Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí a středa od 8:00 do 11:00 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin

  2. Telefonické podání: +420 516 477 622
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@obecborotin.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Borotín 200, 679 37 Borotín.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě na adrese Obecní úřad, Borotín 200, 679 37 Borotín v úředních dnech a hodinách:

pondělí a středa od 8:00 do 11:00 hodin a od 12:30 do 17:00 hodin.

Telefonické podání: +420 516 477 622
Poštou na adresu
Obecní úřad, Borotín 200, 679 37 Borotín
Elektronicky na e-mail: podatelna@obecborotin.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 9iubynr
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každá započatá hodina) 150 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- černobílá formát A4 jednostranná kopie z volných listů 2 Kč/ks
- černobílá formát A4 oboustranná kopie z volných listů 3 Kč/ks
- černobílá formát A4 jednostranná kopie z vázaných předloh 2 Kč/ks
- černobílá formát A4 oboustranná kopie z vázaných předloh 3 Kč/ks
- barevná formát A4 jednostranná kopie 12 Kč/ks
- barevná formát A4 oboustranná kopie 24 Kč/ks
- kompaktní disk (CD) 8 Kč/ks
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Kompletní sazebník úhrad ke stažení

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře